Nie ma budowy bez maszyn

ą drogę odspajania opuszczony jest na tę samą głębokość sposobem schodkowym ? lemiesz na drodze odspajania dwu- lub trzykrotnie zmienia głębokość (na mniejszą) faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziomie płaszcz

Nie ma budowy bez maszyn

Praca spycharek

Praca spycharek

W pracy spycharek rozróżnia się 3 fazy:

faza odspajania gruntu (nóż lemiesza poniżej płaszczyzny jazdy)
sposobem płaskim ? lemiesz przez całą drogę odspajania opuszczony jest na tę samą głębokość
sposobem schodkowym ? lemiesz na drodze odspajania dwu- lub trzykrotnie zmienia głębokość (na mniejszą)
faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziomie płaszczyzny jazdy)
przesuwanie czołowe3
płaskie ? płaszczyzna przesuwania w płaszczyźnie terenu
korytowe ? płaszczyzna przesuwanie poniżej płaszczyzny terenu (wydajność większa nawet o 100%)
przesuwanie boczne
faza rozładunku (nóż lemiesza powyżej płaszczyzny jazdy)

k p s = 1 ? l ? ( 0.01 ? 0.05 ) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05)

Sposoby zmniejszania strat bocznych:

przesuwanie korytowe
metoda zwałów pośrednich ? drogę przesuwu dzieli się na 25-30 m odcinki
zmiana toru przesuwu tak, żeby podczas kolejnego cyklu zgarniać materiał stracony w poprzednim
stosowanie dwóch spycharek jadących w niewielkiej odległości


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Zadbaj o odpowiednią obsługę maszyn

Maszyny budowlane mogą ulec zniszczeniu i to w najróżniejszych sytuacjach. Niewłaściwa obsługa przez operatora, uszkodzenie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjonalny i obeznany serwis. Warto o tym pomyśleć zawczasu i wejść we współpracę z firmą, która może zapewnić nam kompleksową obsługę w tym zakresie. Warto też odpowiednio wcześniej ubezpieczyć maszynę na wypadek różnych zdarzeń, aby móc liczyć na odszkodowanie, które pozwoli nam pokryć wszelkie zaistniałe szkody.


Kupowanie samochodu

Prawda jest taka, że większość Polaków jest zmuszona do kupienia używanego auta. Najczęściej budżet na samochód nie jest zbyt duży, bo mieści się w granicach 5 - 15 tysięcy. W tej kwocie można kupić samochód w dobrym stanie, ale trzeba się nastawić na dość długie poszukiwania.

Przede wszystkim - uważajmy na komisy. Niestety, nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców. Zdecydowanie lepiej poszukać samochodu od osoby prywatnej, zwłaszcza jeśli ta osoba ma auto od nowości. Jednak takich okazji jest dość mało, a takie oferty mimo, że nie są najatrakcyjniejsze cenowo, szybko znikają. Po prostu - takie auta szybko znajdują swoich nabywców.

Lepiej jest unikać najpopularniejszych modeli, ponieważ trudniej (paradoksalnie) znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, trudniej też negocjować cenę - bo i tak się sprzeda. Lepiej postawić na inną, mniej popularną markę - będzie łatwiej zbić cenę, ponieważ takie samochody nie sprzedają się "na pniu".

Uważajmy na auta bezwypadkowe, zwłaszcza sprowadzane z zagranicy. To najczęściej największe oszustwo handlarzy. Lepiej kupić samochód po drobnej stłuczce, niż rzekomo bezwypadkowy, a tak naprawdę po bardzo poważnej kolizji. Takie auta mogą być groźne nie tylko dla naszego portfela (bardzo szybko samochód znajdzie się u mechanika), ale przede wszystkim dla nas.