O przedszkolu i żłobku

awdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę n

O przedszkolu i żłobku Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Ćwiczenia logopedyczne

Dzieci przedszkolne często borykają się z jakimiś problemami z wyraźną mową. Wprawdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że zacznie mówić wyraźnie. Dlatego w przedszkolu zatrudniony jest również logopeda, który prowadzi zajęcia z dziećmi i jeżeli stwierdzi wystąpienie u któregoś dziecka problemów z mową, to może zlecić jego rodzicom wykonywanie regularnych ćwiczeń logopedycznych z dzieckiem. Sam stara się również wykonywać z dziećmi takie ćwiczenia. W przedszkolu organizowane są także zajęcia mające na celu powiększenie zasobu słów używanych przez dziecko.


Słuchanie obcojęzycznych piosenek

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.


Poznawanie ulubionych smaków dzieci

Przedszkole staje się dla dzieci okazją do poznawania nowych smaków. Przedszkolanki pracujące z dziećmi starają się poszerzać ich kulinarne upodobania poprzez sukcesywne wprowadzanie do przedszkolnego menu nowych potraw, a także poprzez rozmowy z dziećmi, w czasie których opowiadają one o swoich ulubionych potrawach. Mogą być im także pokazywane rysunki warzyw i owoców oraz czytane wierszyki opowiadające o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Szczególna uwaga będzie zwracana na dzieci otyłe, które będą pilnowane, żeby nie zaczęły podjadać pomiędzy posiłkami oraz na dzieci zbyt chude, z którymi będą prowadzone odpowiednie zajęcia, motywujące je do jedzenia. Przedszkolanki będą się starały wzbudzić w dzieciach wrażenie, że jedzenie jest czymś przyjemnym.